Kunsten å kjøre Tanks!

Bilde

-Bilde av meg og Toyota Land Cruiser/ a.k.a Tanks/ a.k.a Man Mobile

I dag har meg og en kamerat (Jon Olav, som er innom ei helg og skal videre til Arusha, Tanzania) vært på utflukt. Bilen vi kjørte var en «Land Cruiser». Denne bilen har mange år under panseret, og er en STOR bil. Det at den er sinnsykt bøs OG har trailer motor, har foret min maskulinitet for flere perioder nå. Litt vanskelig å kjøre i fra begynnelsen. Alt er motsatt, 3m høy girspak, pluss at en sitter femti meter oppilufta. Denne bilen har ALT en trenger! Sving-radiusen var det eneste som var heller fraværende. Men det trengs ikke når en kjører Tanks. Vi skulle ut på handletur (heh – fra tanks til shopping). Først for å få tak i sprettert «Mangati», som vi fant ut betydde «Katapult». Men også fotballdrakter type Wolverhampton, antall fem. «Katapulten», eller spretterten var mitt ønske etter sterk overtalelse fra min følgesvenn; Nostalgi. Spretterten fant vi uti mot «Karen» område som er til høyre ut fra område vi bor på. Riktignok dyr, 2000 KES = 140 NOK, men da skulle det jo være både kvalitet og livstid. Ingen av delene viste det seg å være, noe som vi fant ut et par timer senere (#denfølelsen, #Barnpåjulaftenglede/#øksitryne).

Deretter bar det ut i motsatt retning, tilbake mot tomta og forbi (Dvs. til venstre for utkjørselen) mot et annet senter for å finne fotballdrakter. Det hadde de ikke. Full kø på vei tilbake, selgere langs veien supplerte oss med alt ifra rosa-oppblåsbar-badestol-hare, til sukkerrør. Vi kjøpte bare det sistnevnte. Deretter var det volleyball på tomten, og barnepass som stod på programmet. God dag. Har i tillegg fått definert min oppgave her på tomten. Den dreier seg mye rundt å ha det morro med barna, leke, finne på ting. Men også være delvis musikklærer og hjelpe til med ulike oppgaver knyttet til ungene. Blir spennende å få komme ordentlig igang. Det jeg gleder meg mest til å se, utrolig nok, er hvordan hverdagen blir seende ut.

Bilde

Bilde av oppdelt sukkerrør som var en del av ymsen solgt langs veien i kø.

Legger til litt flere bilder som burde kommet før:

-Denne herlige gjengen her vil bli mine beste venner dette året.

Jon Olav og kidza. Vi kastet oss med i denne leken som barna selv hadde arrangert. «Bom 50» og «Svensk Gjemsel»

1 thoughts on “Kunsten å kjøre Tanks!

  1. OnklD sier:

    Keep up your good work, gøy å følge med !!!

Legg igjen en kommentar